ISBNewsLetter
S U B S K R Y P C J A

Zapisz się na bezpłatny ISBNewsLetter

Zachęcamy do subskrypcji naszego newslettera, w którym codziennie znajdą Państwo najważniejszą depeszę ISBnews, przegląd informacji dostępnych w naszym Portalu i kalendarium nadchodzących wydarzeń biznesowych i ekonomicznych. Subskrypcja jest bezpłatna.

* Dołączając do ISBNewsLetter'a wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji drogą elektroniczną (zgodnie z Ustawą z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Dz.U. nr 144, poz. 1204). Twój adres e-mail będzie wykorzystany wyłącznie do przekazywania informacji na temat działań ISBNews i nie zostanie przekazane podmiotom trzecim. W kazdej chwili można wypisać się z listy subskrybentów klikając link na dole każdego ISBNewsLettera.

Aktualności

  • 2017-09-21Przyszłość Kryptowalut - Całodniowa Konferencja Online XTB

    Bitcoin - Bańka spekulacyjna czy nowa era pieniądza?

    Kryptowaluty to dynamicznie rozwijający się rynek. Świadczyć o tym może chociażby fakt wprowadzenia Bitcoina jako oficjalnego środka płatniczego w kolejnych krajach, czy też zakup różnych dóbr, nawet nieruchomości za pomocą kryptowaluty.
    Na czym polega fenomen kryptowalut? Czy to bańka spekulacyjna czy nowa era pieniądza?

    Podczas całodniowej konferencji organizowanej przez X-Trade Brokers DM S.A. z największymi specjalistami z całej Polski poznasz argumenty 10 ekspertów zarówno sceptyków jak i entuzjastów kryptowalutowej rewolucji.

    Kiedy i gdzie?

    Całodniowa, bezpłatna Konferencja odbędzie się w piątek 6 października 2017r o godz. 9:30 i będzie miała charakter Konferencji Online, z wykorzystaniem technologii live streaming, dzięki czemu, będziesz mógł wziąć w niej udział na żywo z dowolnego miejsca.

    Rejestracja na Konferencję Online na stronie https://pl.xtb.com/przyszlosc-kryptowalut-konferencja-online

    Konferencja podzielona będzie na 3 poziomy zaawansowania, a na jej zakończenie odbędzie się debata.

    https://youtu.be/j7xk9lC8TRw

    Podczas konferencji dowiesz się:

    • Czym jest technologia blockchain i jak wpłynie na nasze życie?
    • Czy Bitcoin to wciąż okazja inwestycyjna czy bańka spekulacyjna?
    • W jakie ICO warto inwestować?
    • Jakie altcoiny mają największą szansę na sukces i dlaczego?
    • Jakie inne okazje rynkowe stworzył boom na kryptowaluty?

    Szczegółowy harmonogram Konferencji znajdziesz na https://pl.xtb.com/przyszlosc-kryptowalut-konferencja-online

    Eksperci

    Prof. Krzysztof Piech, Trader 21, Julian Zawistowski, Filip Pawczyński, dr Przemysław Kwiecień, Lech Wilczyński, Dawid Augustyn, Szczepan Bentyn, Kacper Wikieł, Albert Rokicki

    Dlaczego warto?

    To największe tego typu wydarzenie w tym roku. Podczas konferencji 10 cenionych specjalistów przedstawi swój pogląd na rynek kryptowalut, dzięki czemu całkowicie bezpłatnie otrzymasz specjalistyczną wiedzę z zakresu nowych technologii i inwestycji w kryptowaluty. Konferencję wieńczyć będzie debata, podczas której będą ścierać się opinie zarówno zwolenników jak i sceptyków.

    Rejestracja

    Darmowej rejestracji można dokonać pod tym adresem

  • 2016-12-23ISBnews patronem medialnym VII Kongresu Podatków i Rachunkowości KPMG (16.01, Warszawa)

    Siódma edycja Kongresu Podatków i Rachunkowości KPMG odbędzie się 16 stycznia 2017 r. w Warszawie. Jest to największe coroczne wydarzenie tego typu w Polsce, skierowane do kadry zarządzającej - przede wszystkim dyrektorów finansowych i głównych księgowych. Agencja ISBnews jest patronem medialnym Kongresu.

    "W programie wydarzenia zaplanowano 11 prelekcji obejmujących najbardziej aktualne zmiany z obszarów prawa, podatków, finansów i rachunkowości istotne dla przedsiębiorców w 2017 roku. Wszystkie prelekcje zostaną poprowadzone przez partnerów i dyrektorów KPMG w Polsce, w tym m.in. doradców podatkowych, radców prawnych oraz biegłych rewidentów. Wydarzenie rozpocznie się od przedstawienia i analizy nadchodzących zmian w przepisach dotyczących PIT, JPK, VAT, nowej ulgi podatkowej na badania i rozwój oraz cen transferowych" - zapowiedział organizator.

    "Kolejna część Kongresu poświęcona będzie korzyściom dla spółek wynikającym z usług poświadczających, wymogom związanym z GDPR/RODO oraz Międzynarodowym Standardom Sprawozdawczości Finansowej (MSSF 9, MSSF 15, MSSF 16). Prelegenci omówią tematy związane ze znaczeniem własności intelektualnej dla rozwoju firm oraz roli centrów usług księgowych i biznesowych w czasach robotyzacji. Przedstawione zostaną również zadania Krajowej Administracji Skarbowej oraz obowiązki dyrektora finansowego i głównego księgowego w procesie restrukturyzacji i upadłości" - podano także.

    Udział w Kongresie jest bezpłatny, konieczna jest jednak wcześniejsza rejestracja. Zgłoszenia należy przesyłać najpóźniej do 5 stycznia 2017 r. za pośrednictwem formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie internetowej KPMG. Oprócz udziału stacjonarnego, możliwy jest także udział poprzez transmisję online.

    KPMG zaprasza przedstawicieli kadry zarządzającej odpowiedzialnej za kwestie podatkowe i rachunkowe w przedsiębiorstwach, a w szczególności dyrektorów finansowych, głównych księgowych oraz szefów sprawozdawczości finansowej i controllingu.

    Wyłącznym organizatorem i patronem merytorycznym Kongresu jest firma audytorsko-doradcza KPMG w Polsce.

  • 2016-06-29Debata Centrum A. Smitha nt. szybkich płatności elektronicznych w samorządzie - relacja

    Centrum A. Smitha: Szybkie przelewy szansą na 67 mln zł oszczędności samorządów

    Płatności za pomocą linku (pay-by-link) tzw. szybkich przelewów może przełożyć się na 66,5 mln zł oszczędności rocznie w samorządach, natomiast 794 pełnoetatowych pracowników administracji będzie mogło być skierowanych do innych prac, wynika z raportu Centrum im. Adama Smitha (CAS) "Szybkie płatności elektroniczne w samorządzie – studium korzyści dla administracji i obywateli". Podczas śniadania prasowego przedstawiciele instytucji wskazywali, że w rzeczywistości skala oszczędności może być większa.

    "Celem naszego badania było pokazanie samorządom skali potencjalnych oszczędności; pokazanie, jak gigantyczna wartość powstaje w wyniku zastosowania dzisiaj innych rozwiązań w obszarze samorządu, związanych z regulowaniem zobowiązań. Przy tak drobnej bezinwestycyjnej zmianie mogą pojawić się nie tylko oszczędności w postaci etatów lub przesunięcia etatów do obsługi pomocy społecznej, np. programu 500+. To jest inna, nowa jakość świadczona przez samorządy" - powiedział prezydent Centrum im. A. Smitha Andrzej Sadowski podczas śniadania prasowego poświęconego szybkim płatnościom.

    Dodał też, że "skala oszczędności może być większa, niż jest to szacowane w raporcie".

    Z badania wynika, iż całkowity czas pracy potrzebnej do obsługi przelewów do samorządów w całej Polsce w ciągu roku wynosi 1 794 386 godzin. Potrzeba do tego 1134 etatów; 70% tego czasu pracy można uniknąć, dzięki przelewom pay-by-link.

    "27 mln Polaków ma dostęp do bankowości internetowej i już teraz 66% z nas płaci rachunki za pośrednictwem internetu, a w dużych miastach jest to już 78%. Można z dużym prawdopodobieństwem przyjąć, że gdyby te osoby miały możliwość skorzystania z szybkiego przelewu w kontaktach z administracją, to używałyby go równie często, jak klienci sklepów internetowych, gdzie 70-80% zakupów opłacanych jest metodą 'pay-by-link'" - czytamy w raporcie.

    "Chcemy kontynuować te badania i pokazywać samorządom możliwości związane z technologią, ale technologią pojmowaną nie jako fetysz, ale jako element pozytywnej kampanii wyborczej, bo daje ona szanse na podnoszenie jakości serwisu samorządów i poprawy jakości życia mieszkańców, oszczędności czasu. Czas dzisiaj jest walutą, którą można zaoferować obywatelom - będą oni mniej czasu zużywać na czynności związane z obowiązkami w ramach państwa, samorządu" - zaznaczył Sadowski.

    "Większość z ok. 900 przedsiębiorców zagranicznych, którzy planowali przyjechać do Polski w zeszłym roku i tutaj rozwijać działalność innowacyjną, mówiło, że dla nich jest istotne, czy będą mogli szybko wnieść opłaty urzędowe i bez kontaktu z urzędnikiem załatwić formalności. Moglibyśmy być stolicą usług cyfrowych w obszarze administracji" - powiedział współtwórca i prezes zarządu Fundacji Startup HUB Poland, ekspert Narodowego Centrum Badań i Rozwoju Maciej Sadowski.

    "Start-upy i projekty wysoko technologiczne - oprócz zwykłych obywateli - byłyby ważnym beneficjentem tych zmian cyfrowych w administracji, samorządach" - wskazał prezes Fundacji Startup HUB Poland.

    Dyrektor biura marketingu Miasta Warszawa Robert Zydel zwrócił uwagę, że obecnie miasto Warszawa wychodzi naprzeciw potrzebom mieszkańców, oferując rozwiązania technologicznie, dostępne na aplikacjach mobilnych - takich jak opłata za parkowanie i opłaty za komunikację miejską. Ale podkreślił, że samorząd zawsze będzie musiał utrzymywać tradycyjne kanały analogowe - ze względu na osoby starsze.

    "My jako Polacy niesamowicie rozwijamy się pod względem płatności internetowych. Bankowość internetowa jest jednym z przykładów najbardziej innowacyjnych bankowości na tle Europy. Jeśli chodzi o e-commerce, wzrost sięga 15% r/r, e-płatności rosną jeszcze szybciej - o 25% r/r" - powiedziała dyrektor zarządzający PayU na Europę Środkowo-Wschodnią Sylwia Bliska.

    "Opłaty pay-by-link oznaczałyby duże prawdopodobieństwo dokonywania opłat urzędowych na czas przez mieszkańców, a zatem - unikanie złego długu" - dodała.

    Przewodniczący Rady Dzielnicy Warszawa Śródmieście Michał Sas wskazał, że samorząd chciałby szerzej stosować innowacyjne rozwiązania, np. w ramach e-PUAP można by płacić podatki; w ramach tej platformy byłoby uzasadnione stworzenie profili do komunikacji z urzędami, sądami, a także odbieranie korespondencji w ramach serwisu.

    Andrzej Sadowski podkreślił, że kanały elektroniczne mogą wspierać kontakty z obywatelami i poprawiać relacje, by korespondencja urzędowa z obywatelem była jak najszybsza.

    "Nadzieja w tym, że dzięki młodszej generacji administracja będzie się zmieniała cyfrowo" - wskazał Michał Sas. Przyznał jednak, że procedury publiczne nie nadążają za zmianami technologicznymi - bywa, że nawet forma mailowa nie jest standardem. Dodał, że wiele zmian wiązałoby się z przyjęciem nowych przepisów.

    W podsumowaniu debaty Andrzej Sadowski zaznaczył, iż "samorządy mogą wyprzedzać polski rząd i nie czekać na centralne rozwiązania. Cała nadzieja leży w samorządach, by być innowatorami społecznymi, chodzi o dobre relacje z obywatelem".

    Centrum im. Adama Smitha przeprowadziło ankietę wśród 50 wybranych samorządów. Badanie dotyczyło liczby przelewów od osób fizycznych dokonanych w 2015 roku i rodzaje podatków opłat uiszczanych do urzędów, charakteryzujących się najliczniejszą liczbą przelewów. Opłaty najczęściej dokonywane przez obywateli to dzierżawa, użytkowanie wieczyste, podatek od nieruchomości, opłata za gospodarowanie odpadami.

  • 2016-04-08ISBnews patronem medialnym konferencji "Perspektywy rozwoju REIT w Polsce" (28.04, Warszawa)

    Fundusze typu REIT (Real Estate Investment Trust) funkcjonują na świecie od lat 60-tych XX wieku. Ich główne zalety takie jak stałe dochody z inwestycji, wysoka płynność oraz profesjonalne zarządzanie stanowią o tym, że inwestorzy uważają je za istotny element każdego dobrze zdywersyfikowanego portfela. Na polskim rynku pojawiają się wstępne szacunki wskazujące na to, że uruchomienie REIT zwiększy wpływy do budżetu Państwa nawet o kwotę 200 milionów zł dzięki podatkom od stosunkowo wysokich dywidend.

    Jakie są perspektywy i bariery rozwoju REIT-ów w Polsce? Co mówią nam doświadczenia międzynarodowe? Na co inwestorzy mogą liczyć ze strony legistratorów? Jaki wpływ REIT-y mogą/ będą mieć na sektor nieruchomości i polski rynek kapitałowy?

    Między innymi na te pytania będziemy szukać odpowiedzi podczas konferencji „PERSPEKTYWY ROZWOJU REIT W POLSCE”, która odbędzie się 28 kwietnia br. w hotelu Marriott w Warszawie. Więcej informacji i pełen program wydarzenia na stronie www.personalities.pl/reit.

  • 2016-04-01ISBnews patronem medialnym konferencji Fundacji Firmy Rodzinne "Tajniki inwestycji budowlanych w firmach rodzinnych" (06.04, Gdańsk)

    Wszelkie szczegóły pod adresem firmyrodzinne.org/wydarzenia

  • 2015-08-18XV debata ISBnews nt. podatku obrotowego w handlu - relacja i fotogaleria

    Podatek obrotowy negatywnie wpłynie na handel - XV Debata ekspercka ISBnews

    Zapowiadane nałożenie podatku obrotowego na sieci handlowe przyniesie jednoznacznie negatywne skutki dla przedsiębiorców i klientów, zgodnie prognozują przedstawiciele środowisk handlowych, którzy wzięli udział w XV Debacie eksperckiej ISBnews pt. "Kto zapłaci za opodatkowanie sieci handlowych?" Zaproszeni goście reprezentowali zarówno małe, średnie, jak i wielkopowierzchniowe sieci, te z kapitałem polskim, jak i zagranicznym.

    "Wszyscy przedstawiciele branży handlowej doskonale zdają sobie sprawę, jak niekorzystnie odbije się wprowadzenie kolejnego podatku na kondycję sieci handlowych, których obecna sytuacja i tak nie należy do zbyt łatwej. W perspektywie długoterminowej, wprowadzenie takiego podatku doprowadzi do wzrostu cen. Niestety finalnie zapłacą za to i sieci, i klienci" – powiedział w trakcie debaty dyrektor generalny sieci Intermarche, należącej do grupy Muszkieterów, Daniel Prałat.

    Swoje zaniepokojenie wyraził też dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu, Maciej Ptaszyński. W jego ocenie, obecne propozycje nałożenia podatku obrotowego na sieci są zbyt ogólnikowe, nieprecyzyjne, mogą uderzyć we franczyzę, która jest podstawą polskiego handlu. "Handel rozwija się dzięki integracji i franczyzie. Jego rentowność nie przekracza obecnie 0,7% i proponowany podatek mógłby ją [franczyzę] zniszczyć, jak również polski handel i osiągnięcia z ostatnich 20 lat" – powiedział Ptaszyński.

    Prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (POHiD) Renata Juszkiewicz podkreśliła, że konsekwencje wprowadzenia dodatkowego podatku poniosą nie tylko sieci i klienci, ale także transport, logistyka oraz mali i średni dostawcy. "Sieci będą poszukiwały oszczędności, cięcia przeniosą się na sferę pracowniczą" – przekonywała Juszkiewicz.

    Wiceprezes zarządu Kaufland Polska, Krzysztof Szponder, zwrócił również uwagę na to, że proponowany podatek dotyczy tylko artykułów spożywczych, zatem w znaczniej mierze konsekwencje poniosą także krajowi producenci żywności.

    "Konsekwencją będzie również pomniejszenie wpływów z CIT i VAT, dodatkowo budżet ucierpi także ze zmniejszenia wpływów z PIT, wynikającego z redukcji zatrudnienia" – dodała prezes POHiD i podkreśliła, że zmaleje ogólna atrakcyjność inwestycyjna Polski.

    Na tę kwestię zwrócił także uwagę dyrektor generalny Intermarche. "Przedsiębiorcy mogą obawiać się inwestować w handel. Intermarche poszukuje ludzi, którzy prowadzą sklepy pod naszym szyldem. To mali inwestorzy, którzy mogą zacząć obawiać się inwestować w biznes o niskiej marżowości z realnym zyskiem rzadko przekraczającym 1%. Pomysł wprowadzenia podatku obrotowego może zahamować rozwój polskiego handlu. Konsekwencje mogą być niezwykle negatywne" – podkreślił Prałat.

    W debacie ISBnews udział wzięli przedstawiciele różnych środowisk handlowych: Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji oraz Maria Andrzej Faliński, dyrektor generalny POHiD; Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu; Jeremi Mordasewicz z Konfederacji Lewiatan, a także przedstawiciele sieci handlowych: Daniel Prałat, dyrektor generalny Intermarche i Krzysztof Szponder, wiceprezes Kaufland.

    Poniżej fotorelacja z wydarzenia

    Fotorelacja z debaty Fotorelacja z debaty Fotorelacja z debaty Fotorelacja z debaty Fotorelacja z debaty Fotorelacja z debaty Fotorelacja z debaty
  • 2015-08-07ISBnews patronem medialnym Cbonds Poland & CEE Bond Conference (15.10 Warszawa)

    Cbonds Poland & CEE Bond Conference, 15 października, Warszawa

    Firma Cbonds, będąca częścią informacyjnego holdingu Cbonds ma przyjemność zaprosić na czwartą międzynarodową konferencję "Cbonds Poland & CEE Bond Conference", która odbędzie się 15 października w Warszawie. Strona z informacjami o konferencji: http://cbonds-congress.com/events/267/?l=2

    Dana konferencja to już tradycja, która corocznie zbiera profesjonalistów finansowego rynku Polski i innych krajów Europy Wschodniej: przedstawicieli państwowych organów władzy, emitentów obligacji, polskich i międzynarodowych banków inwestycyjnych, agencji ratingowych, funduszy emerytalnych i inwestycyjnych. Oczekiwana ilość uczestników to 130 osób. Językiem konferencji jest język polski (z synchronicznym tłumaczeniem na angielski) i angielski.

    Rynek obligacji Polski zajmuje szczególne miejsce w Europie Centralno-Wschodniej dzięki swojej pojemności i poziomowi płynności. Na dzień dzisiejszy inwestowanie w polskie instrumenty dłużne gwarantuje otrzymanie wysokiej dochodowości przy umiarkowanym ryzyku. Tym niemniej, to właśnie świadomość i wysoki profesjonalizm są fundamentem do stworzenia biznesu, cieszącego się sukcesem na polskim rynku.

    Tematy konferencji są bezpośrednio związane z aktualnym programem: globalizacja polskiego rynku kapitałów, specyfika strategii państwowej, dotyczącej kierowania długiem i specyfika realizacji polityki pieniężno-kredytowej, problemy reformacji systemu finansowego i inne. Oddzielne sekcje poświęcone są zagadnieniom korporacyjnego dłużnego finansowania, profesjonalnego kierowania portfelem obligacji i najważniejszym ryzykom polskiego dłużnego rynku. Wysoki poziom konferencji potwierdza staranny dobór prelegentów i wystąpień, co pozwala na spojrzenie na podobne kwestie zarówno ze strony państwowego regulatora, emitenta, aranżera, jak i ze strony kierującego portfelem inwestycyjnym.

    Oprócz tego, Cbonds Poland & CEE Bond Conference oferuje unikalną możliwość znalezienia nowych profesjonalnych kontaktów, a także nawiązania kontaktów osobistych.

    Jesteśmy otwarci na propozycje, dotyczące tematów dyskusji i prelegentów. Będziemy wdzięczni za Państwa komentarze!

    WARUNKI UCZESTNICTWA:
    Koszt uczestnictwa wynosi 900 zł (dla uczestników z Polski) i 450 EUR (dla uczestników z innych krajów).
    Uwaga! W przypadku zarejestrowania się do 18 sierpnia (włącznie) przewidziana jest zniżka 10%!
    Rejestracja możliwa jest na stronie: http://cbonds-congress.com/events/267/registration/?l=2

    KONTAKT:
    Program, sponsoring:
    Konstantin Lysenko: lysenko@cbonds.info, +7 (812) 336-97-21 *125
    Rejestracja uczestników:
    Elena Mokrickaya: elena@cbonds.info, +7 (812) 336-97-21 *104

  • 2015-07-01XIII debata ISBnews nt. liberalizacji rynku pocztowego - przeczytaj relację

    Zmiany w Prawie pocztowym nie nadążają za rozwojem rynku - XIII Debata ISBnews

    W zakresie liberalizacji rynku pocztowego w ostatnich 2 latach nastąpił szereg pozytywnych zmian, była to jednak w dużej mierze zasługa oddolnych inicjatyw podmiotów tego rynku, a nie legislacji, która wciąż sprzyja dawnemu monopoliście. Pełne uwolnienie rynku wymaga więc kolejnej nowelizacji ustawy Prawo pocztowe, uważają uczestnicy XIII debaty eksperckiej agencji ISBnews pt. "Liberalizacja rynku pocztowego - czy po ponad 2 latach rzeczywiście nastąpiła?". Aktywny udział w ulepszaniu prawa we współpracy z operatorami zadeklarował Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE).

    RYNEK POCZTOWY REGULUJE SIĘ SAM, A PRAWO STOI W MIEJSCU

    "Od częściowego otwarcia rynku minęło już trochę czasu i można robić pewne podsumowania. Przez 2 lata funkcjonowania ustawy wydarzyło się wiele dobrego, ale to nie efekt legislacji, lecz aktywności operatorów, którzy chcą czynić rynek lepszym. O ile liberalizacja oddolnie idzie 'do przodu', to martwi mnie, że kolejne postępy demonopolizacji dokonują się w Krajowej Izbie Odwoławczej i sądach. Z praktyki widać, że potrzeba nowelizacji prawa pocztowego i powiązanych ustaw. Przepisy nie są doskonałe, pełne wątpliwości i niejasności" - powiedział prezes Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Niepublicznych Operatorów Pocztowych Rafał Zgorzelski.

    W jego ocenie, rynek nie będzie liberalny, dopóki usługa publiczna będzie regulowana.

    "Ja nie chcę, by to był rynek państwa, tylko konsumenta. Temu nie sprzyja sytuacja, w której istnieją przywileje dla jednego operatora. Jeśli ofertę może złożyć tylko jeden podmiot, nie ma mowy o korzyściach dla klienta, np. oszczędnościach" - podkreślił Zgorzelski.

    Z jego stanowiskiem zgodził się członek zarządu ds. prawnych i regulacyjnych InPost Krystian Szostak.

    "Prawo od 2 lat się nie zmieniło, jest dalekie od doskonałości. Jednak sporo zmieniło się na rynku. Nie jest to, niestety, efektem działań państwa, ale dokonało się poza nim. Nastąpiły zmiany w świadomości odbiorców, zwłaszcza publicznych. Zrozumieli oni, że konkurencja jest dobra, sprzyja jakości i niższym cenom. To, że ceny spadły ponad dwukrotnie i oczekiwania rosną - jak np. w przetargu dla sądów - to efekt konkurencji" - wskazał.

    Szostak nawiązał do dobrego - w jego opinii - przykładu, jakim była liberalizacja w obszarze telekomunikacji.

    "Jeśli chodzi o to, co w przyszłości powinno nastąpić - przykład jest blisko - to świat telekomunikacyjny. To powinien być wzór. Do tego dąży InPost, pokazując, że jest realną konkurencją dla Poczty Polskiej. Ale bez interwencji państwa, UKE, to trudna droga, prowadząca przez sądy i KIO. Rynek wymaga interwencji" - zaznaczył członek zarządu InPost.

    LIBERALIZACJA PRAWA TELEKOMUNIKACYJNEGO WZOREM DO NAŚLADOWANIA

    Natomiast według prezydenta Centrum im. Adama Smitha Andrzeja Sadowskiego, konkurencja przyniosła pozytywne efekty w działalności samej Poczty Polskiej.

    "Konkurencja sprawiła, że Poczta Polska musiała zacząć działać inaczej, widać ozdrowieńcze efekty. Dba o wizerunek, dodaje usługi, stara się uzyskiwać przewagę technologiczną, zwiększa dostępność czasową i przestrzenną usług" - wyliczył.

    Sadowski także odwołał się do przykładu rynku telekomunikacyjnego, widząc w tym przypadku wzór do naśladowania.

    "Monopol w telekomie niszczył rynek, rząd interweniował i nastąpiła poprawa, np. w dostępie do internetu. Tamten rynek wydał się niektórym nie do uwolnienia, a udało się. Także w usługach pocztowych należy doprowadzić do całkowitego uwolnienia i pełnego wolnego wyboru" - kontynuował Sadowski.

    Poczynił również spostrzeżenie, że nie powinno mówić się o "operatorach alternatywnych", gdyż wszyscy są "publiczni". Według niego, "zadaniem dla przyszłego parlamentu jest likwidacja zakotwiczeń monopolu".

    Na niedoskonałości legislacyjne zwrócił uwagę także radca prawny, partner zarządzający w Kancelarii Radców Prawnych Mikulski & Partnerzy Robert Mikulski.

    "Nie poprawił się poziom zaimplementowania regulacji UE. Bariery do pełnej liberalizacji pozostały. Operator nie może 'dowieźć' usługi ze względu na przepisy, nawet jeśli ma możliwości technologiczne. Regulacje pozwalają wykonywać niektóre usługi włącznie Poczcie Polskiej. Ale mamy doświadczenie w liberalizacji energetyki, gazu, infrastruktury drogowej i kolejowej. Krok po kroku łamiemy bariery, także pod naciskiem niektórych graczy rynkowych" - powiedział Mikulski.

    UKE: WIDZIMY PROBLEMY, PRACUJEMY NAD DALSZĄ STRATEGIĄ ZMIAN

    Nie ze wszystkimi uwagami w kierunku regulatora i władzy ustawodawczej zgodził się zastępca prezesa UKE Karol Krzywicki, choć podkreślił, że ma świadomość potrzeby zmian w prawie.

    "Zgadzam się z kierunkiem liberalizacji, ale ważne jest, by rynek przez ten proces przeprowadzić bez wstrząsów. Rozumiemy, że każda ustawa powinna być monitorowana po wejściu i nowelizowana. Pracujemy nad dalszą strategią i chcemy rozmawiać ze wszystkimi operatorami. Chcemy dążyć do zmiany prawa, słuchać operatorów i ich uwag w sprawach małych i dużych. Konkurencja jest najlepszym regulatorem, powinniśmy się starać, by jak najszybciej zaistniała" - powiedział Krzywicki.

    Podkreślił jednak, że urząd musi działaś w granicach prawa i dbać przede wszystkim o konsumenta. Według niego, zewnętrznym impulsem do zmian może być kolejny "raport implementacyjny" UE, spodziewany w najbliższych miesiącach.

    "Polskie prawo i tak jest stosunkowo liberalne na tle unijnego" - podsumował swoją wypowiedź Krzywicki.

    Odnosząc się do słów zastępcy prezesa UKE, Rafał Zgorzelski potwierdził dobrą współpracę Urzędu z rynkiem, ale wskazał kluczowy - jego zdaniem - problem.

    "Ma miejsce sytuacja niedopuszczalna, w której funkcje regulacyjne pełni minister odpowiadający za łączność, który jednocześnie sprawuje nadzór właścicielski nad jednym z operatorów. Podlega mu też prezes UKE, to jest to model z punktu widzenia logiki i prawa niedopuszczalny" - powiedział Zgorzelski.

    Wtórował mu Szostak, podkreślając, że konflikt interesów polega na tym, że rozporządzenia wydaje właściciel Poczty Polskiej.

    "Operatorzy nie potrzebują zmuszać do współpracy Pocztę Polską, bo sobie dadzą radę sami. Ale niezbędna jest likwidacja przywilejów operatora wyznaczonego. Dochodzi do paradoksów, w których np. InPost nie może skorzystać z własnych usług w prowadzeniu korespondencji pocztowej z sądem" - powiedział także Szostak.

    Analizując scenariusze na przyszłość, wszyscy uczestnicy XIII Debaty Eksperckiej ISBnews zgodzili się, że powinny one opierać się na strategii, podobnie jak było w przypadku liberalizacji telekomunikacji.

    "Wówczas strategię dał premier, ale w ślad za nią pracował parlament. Kolejność była następująca: strategia - zmiana ustawy - działania. Prace nad prawem pocztowym też trwały kilka lat. Teraz ponownie będziemy nad nim pracować, może raport implementacyjny UE będzie dodatkowym impulsem, może po wyborach będą kolejne bodźce. Trzeba rozmawiać, odseparowując emocje" - podsumował zastępca prezesa UKE.

  • 2015-06-10ISBnews patronem medialnym X Forum Funduszy Inwestycyjnych, organizowanym przez IZFiA (10.06 Warszawa)

    Program Forum Funduszy Inwestycyjnych 2015

    Sala Notowań, Giełda Papierów Wartościowych
    Środa, 10 czerwca 2015 r.

    9:00 - 9:30 Rejestracja gości
    9:30 - 9:35 Uroczyste otwarcie Forum
    Marcin Piasecki, prowadzący
    9:35 - 10:15 10 lat dynamicznych zmian. Jaka będzie kolejna dekada?
    Michał Duniec, Prezes Zarządu, Dyrektor Działu Analiz, Analizy Online SA
    10:15 - 10:45 MIFID II – największa rewolucja na rynku funduszy inwestycyjnych w Polsce
    Paweł Borys, Dyrektor Pionu Analiz i Strategii PKO Banku Polskiego
    10:45 - 11:00 przerwa kawowa
    11:00 - 11:45 Rola i przyszłość III filaru ubezpieczeń społecznych w Polsce
    Dyskusja panelowa
    • Ryszard Petru, Przewodniczący Rady Towarzystwa Ekonomistów Polskich
    • Ludwik Kotecki, Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Finansów*
    • Marek Bucior, Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej*
    • Piotr Kamiński, Członek Rady Pracodawców RP*
    • Dr Wiesław Rozłucki, Prezes Rady Giełdy*
    • Krzysztof Nowak, Mercer Polska
    11:45 -12:15 Sytuacja makroekonomiczna w Europie i na świecie vs. polski rynek
    dr hab Marzenna A. Weresa, SGH*
    12:15 - 12:30 Wręczenie nagród w Konkursach Izby
    12:30 - 13:00 Innowacyjne technologie w aspekcie prawnego bezpieczeństwa i prawa jednostki do ochrony prywatności
    Comarch
    13:00 - 13:40 Wizerunek funduszy inwestycyjnych – prezentacja wyników badań
    Adam Czarnecki, Wiceprezes Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia
    13:40 - 14:10 Fundusze inwestycyjne jako narzędzie komercjalizacji nieruchomości
    Maciej Król, Prezes Xcity PKP SA*
    14:10 - 14:20 Zakończenie konferencji
    14:20 Lunch

    *osoby w trakcie potwierdzania

  • 2015-03-14 ISBnews partnerem Forum Przedsiębiorców Grant Thornton 2015 (23.04, Warszawa)

    Forum Przedsiębiorców Grant Thornton 2015 odbędzie się 23 kwietnia

    Grant Thornton, jedna z wiodących organizacji audytorsko-doradczych na świecie, organizuje 23 kwietnia 2015 roku Forum Przedsiębiorców Grant Thornton 2015. Tegoroczna już czwarta edycja wydarzenia, odbędzie się pod hasłem "Nowe światy - ekspansja szansą na rozwój". Agencja ISBnews jest partnerem medialnym wydarzenia.

    Polskie przedsiębiorstwa prywatne dynamicznie rosną. Skala działania firm i wielkość rodzimego rynku, stają się jednak często barierą w rozwoju dla wielu krajowych przedsiębiorstw. Dobrym rozwiązaniem wydaje się wejście na nowe rynki i ekspansja zagraniczna. Mając na uwadze te wyzwania, 23 kwietnia 2015 roku, z inicjatywy Grant Thornton odbędzie się IV Forum Przedsiębiorców.

    Właściciele firm, liderzy opinii, eksperci oraz praktycy biznesu, którzy będą dyskutować oraz wymieniać się doświadczeniami na temat zdobywania nowych rynków. Omówią także w sposób kompleksowy wybrane zagadnienia dotyczące skutecznego zarządzania i ekspansji, które mają szczególny wpływ na obecną i przyszłą aktywność oraz rozwój prywatnej przedsiębiorczości w Polsce.

    W ramach Forum organizowany jest konkurs "Dynamiczny Przedsiębiorca". Po raz czwarty nagrodzeni zostaną właściciele i współwłaściciele firm, aktywnie uczestniczący w zarządzaniu przedsiębiorstwami prywatnymi, które realizują złożone projekty rozwojowe, wymagające odwagi decyzyjnej, innowacyjnego podejścia oraz determinacji i dużego osobistego zaangażowania. Organizator wraz z Partnerami Forum Przedsiębiorców nominuje kandydatów do Konkursu, ale kandydatury mogą być zgłaszane także przez wszystkie osoby i instytucje, którym bliskie są idee "dynamicznej przedsiębiorczości prywatnej", promowane w ramach Konkursu.

    Zgłoszenia przyjmowane będą do 27 marca 2015 roku. Spośród nominowanych osób Kapituła Konkursu, zgodnie z przyjętym regulaminem, dokona wyboru zwycięzcy - najbardziej "Dynamicznego Przedsiębiorcy" roku.

  • 2015-03-13ISBnews patronem 5 Fund Forum Analiz Online (17.03, Warszawa) - zobacz program

    Program 5 Fund Forum Analiz Online

    08.30-09.00
    Rejestracja uczestników, kawa powitalna
    09.00-09.10
    Słowo wstępne i przywitanie gości
    09.10-09.35
    Depozyty kontra fundusze
    Marcin Iwuć (Finanse Bardzo Osobiste)
    Zbiór praktycznych porad, które pomogą wskazać zalety związane z inwestowaniem w fundusze inwestycyjne oraz depozyty. Marcin Iwuć opowie nie tylko o tym jak przekonać klienta do funduszy inwestycyjnych, ale także co zrobić, aby jego decyzja była świadoma, zgodna z celem oraz profilem inwestycyjnym.
    09.35-10.20
    Macroeconomic outlook – dokąd zmierza światowa gospodarka?
    Keith Wade (Schroder Investment Management) - keynote speaker
    Jedną z głównych funkcji makroekonomii jest przewidywanie przyszłych zjawisk, tak aby polityka gospodarcza mogła być prowadzona na bazie przeszłych doświadczeń, a błędy przeszłości nie były powtarzane. Sztuka ta jest obecnie bardzo trudna, głównie ze względu na wyjątkową sytuację na wschodzie Europy oraz bezprecedensową aktywność najważniejszych banków centralnych. Jak inwestor może poradzić sobie w tak trudnych czasach? Nasz gość specjalny, ekspert w dziedzinie makroekonomii, przeprowadzi uczestników przez prognozowane scenariusze rozwoju sytuacji gospodarczej na świecie. Wyjaśni najważniejsze trendy i ich wpływ na globalną koniunkturę.
    10.20-10.45
    Decyzje klientów jako barometr koniunktury - strategia oparta na bilansie sprzedaży funduszy
    Piotr Antosiewicz (Analizy Online)
    20-letnia historia naszego rynku funduszy dowodzi, że często rozpoczynamy swoje inwestycje na lokalnej górce. Podczas pierwszego Fund Forum przedstawialiśmy „kupowanie historycznych wyników" jako jeden z najczęściej popełnianych błędów inwestycyjnych. Tym razem chcemy pójść nie o jeden, ale o dwa kroki dalej. Sprawdziliśmy, czy można zbudować skuteczną strategię inwestycyjną na bazie bieżących decyzji klientów, które w przypadku funduszy obrazują napływy (bilans sprzedaży). Czy decyzje klientów mogą być podpowiedzią inwestycyjną? Jak możemy je wykorzystać? O strategii opowie Piotr Antosiewicz.
    10.45-11.15
    Przerwa kawowa
    11.15-11.30
    Alfy 2014 - wręczenie nagród
    11.30-11.50
    Czy fundusze dywidendowe są warte naszych pieniędzy?
    James Lamont (BlackRock Investment Management)
    Inwestowanie w spółki charakteryzujące się wysoką stopą dywidendy, to koncepcja która od lat cieszy się popularnością na rynkach rozwiniętych. Co decyduje o jej atrakcyjności? Jak oceniać fundusze akcji dywidendowych? Które cechy odróżniające je od klasycznych funduszy akcji są kluczowe dla inwestorów? Odpowiedzi na powyższe pytania to kompendium wiedzy dla doradców, oferujących takie właśnie fundusze lub chcących włączyć je do oferty.
    11.50-12.15
    Fundusz jak obligacja – fundusze typu income w Polsce i na świecie
    Elia Soutou (Fidelity Worldwide Investment)
    Kupon kojarzy nam się najczęściej tylko z instrumentami dłużnymi. Jednak na świecie dynamicznie rozwija się rodzaj funduszy, które zapewniają swoim inwestorom regularny dochód, zamiast skupiać się wyłącznie na zyskach z inwestycji. Bierzemy fundusze typu income pod lupę i przybliżamy zalety tego typu rozwiązań, ponieważ w przyszłości mogą one zdobyć popularność na polskim rynku.
    12.15-13.00
    Czy da się "wycisnąć" więcej z rynku obligacji?
    Dariusz Lasek (Union Investment TFI) - wprowadzenie
    Witold Garstka (BZ WBK TFI)
    Rafał Lis (Credit Value Investments)
    Tomasz Stadnik (TFI PZU)
    Michał Duniec (Analizy Online) - moderator
    Rok 2014, który przyniósł inwestującym na rynku długu sowite zyski, zakończył się z rekordowo niskimi poziomami wskaźnika WIBOR oraz najniższą w historii stopą referencyjną NBP. Warunki te nie sprzyjają atrakcyjnym stopom zwrotu z obligacji. Tymczasem w funduszach dłużnych Polacy ulokowali już ponad 40 mld zł. Uczestnicy panelu przedstawią najważniejsze czynniki wpływające na koniunkturę na rynku długu w Polsce i na świecie.
    13.00-14.00
    Lunch
    14.00-14.45
    Pomysły inwestycyjne na dziś – gdzie i w co inwestować?
    Sebastian Buczek (Quercus TFI)
    Tomasz Korab (EQUES Investment TFI)
    Marcin Mierzwa (Alior Bank)
    Robert Stanilewicz - moderator
    Szukamy inspiracji dla własnych inwestycji. Jest to zadanie dosyć wymagające, z kilku powodów. Po pierwsze dlatego, że najniższe w historii stopy procentowe w Polsce i na świecie mogą zmienić optykę inwestora. Po drugie nowe otoczenie gospodarcze może oznaczać nowe podejście do tego jak dobieramy składniki do portfela. Swoim doświadczeniem i pomysłami podzielą się z nami eksperci, podejmujący na co dzień decyzje w imieniu swoich klientów. Panel będzie moderował Robert Stanilewicz, który wymyślił koncepcję popularnego na antenie TVN BIŚ programu „Milion w Portfelu”.
    14.45-15.05
    Zaskakująco prosty sposób jak wygrać z rynkiem akcji
    Michał Cichosz (Skarbiec TFI)
    O tym, że łatwo pogubić się w codziennym szumie informacyjnym w kontekście danych makroekonomicznych, komentarzy rynkowych i prognoz ekonomistów, wie chyba każdy doradca finansowy. Czy w związku z tym jesteśmy skazani na płynięcie z prądem? Wręcz przeciwnie, odcinając się od codziennych rozważań rynkowych oraz stosując nieskomplikowaną i sprawdzoną empirycznie metodę doboru spółek do portfela możemy osiągnąć bardzo dobre wyniki. Z czego wynika wyjątkowa skuteczność nowoczesnej strategii selektywnego zarządzania?
    15.05-15.30
    Przerwa kawowa
    15.30-15.55
    Budowa portfela inwestycyjnego – o czym warto pamiętać?
    Rafał Matulewicz (PKO TFI)
    Sukces inwestycyjny jest pochodną naszych decyzji, które determinują skład i strukturę portfela. Odpowiedni portfel to zatem fundament, na którym budujemy przyszłość naszych inwestycji. Czy ich struktura zawsze zależy od właściwych czynników? Jakich błędów należy się wystrzegać? Na ile banki centralne mają wpływ na konstrukcję naszego portfela inwestycyjnego? Rafał Matulewicz pomoże spojrzeć na jego budowę z innej perspektywy - z perspektywy portfela jako funkcji cykliczności rynków finansowych.
    15.55-16.25
    Sygnały, które „wciąż” dobrze prognozują zmiany koniunktury
    Wojciech Białek (CDM Pekao)
    Dzisiaj już nikt nie może mieć wątpliwości, że takiego jak obecny cyklu koniunkturalnego w polskiej gospodarce jeszcze nie było. Razem z Wojciechem Białkiem szukamy narzędzi analitycznych, które pomimo nietypowego otoczenia rynkowego wciąż dają lepsze wskazówki inwestycyjne od innych.
    16.25-16.30
    Oficjalne zakończenie konferencji
  • 2015-01-30Pracodawcy RP powołali Centrum Wsparcia Przedsiębiorców, debata 4 lutego

    Pracodawcy RP powołali Centrum Wsparcia Przedsiębiorców

    Pracodawcy Rzeczpospolitej Polskiej powołali jednostkę organizacyjną Centrum Wsparcia Przedsiębiorców (CWP), poinformowała Katarzyna Rózicka z organizacji Pracodawcy RP. Jego celem jest zapobieganie konfliktom na wszystkich możliwych płaszczyznach, a w przypadku ich wystąpienia - pomoc w ich rozwiązywaniu.

    Projekt "Budowa Centrum Wsparcia Przedsiębiorców Pracodawców RP - dialog społeczny poprzez mediacje" jest realizowany w ramach poddziałania 5.5.2 POKL w ramach umowy pomiędzy Ministerstwem Pracy i Polityki Społecznej, a Pracodawcami RP. Ma na celu dostarczanie wiedzy przedsiębiorcom i pracownikom z zakresu różnych dziedzin prawa oraz praktyki postępowania w relacjach na pograniczu spraw pracowniczych, gospodarczych i administracyjnych.

    "W firmie każda osoba w mniejszym lub większym stopniu zależy od pozostałych ludzi. Dążąc do realizacji swoich obowiązków, celów, aspiracji, niejednokrotnie zderzamy się z odmiennymi racjami drugiej strony. W ten sposób rodzi się konflikt. Jest to naturalna konsekwencja odmienności poglądów współpracujących ze sobą osób czy też przedsiębiorstw. Od tego, w jaki sposób poradzimy sobie z trudną sytuacją, mogą zależeć losy naszej firmy czy też kariery pracowniczej" - powiedziała Rózicka.

    Tematowi jak skutecznie okiełznać burzę emocji i podjąć racjonalne kroki na drodze do rozwiązania konfliktu poświęcone będzie seminarium "Jak zapobiegać konfliktom w otoczeniu firmy? Centrum Wsparcia Przedsiębiorców Pracodawców RP jako systemowa propozycja obsługi podmiotów gospodarczych", które odbędzie się 4 lutego w Warszawie.

    W przypadku wystąpienia konfliktu CWP będzie miało za zadanie jego rozwiązanie, przy czym rozwiązanie konfliktu musi wpisywać się w szeroko pojęty dialog społeczny. CWP składa się z wielu elementów prewencyjnych, jak i reaktywnych w przypadku wystąpienia konfliktów. Ujmując krótko: ma za zadanie dostarczać wiedzę, jak unikać konfliktów oraz jak je rozwiązywać w ramach polubownych metod.

    CWP oferuje firmom porady eksperta prawnika, ekspertyzy prawne, wdrożenia narzędzi rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy Alternative Dispute Resolution (ADR) do firm, mediacje.

    Centrum Wsparcia Przedsiębiorców to jednostka organizacyjna Pracodawców Rzeczpospolitej Polskiej zajmująca się prewencją konfliktów, diagnozowaniem i rozwiązywaniem konfliktów związanych z działalnością pracodawców. CWP powstało w ramach projektu pn. "Budowa Centrum Wsparcia Przedsiębiorców Pracodawców RP – dialog społeczny poprzez mediacje" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

  • 2015-01-28Pracodawcy RP: Menedżerowie rozwiązują konflikty aż 42% czasu swojej pracy - zapowiedź debaty

    Pracodawcy RP: Menedżerowie rozwiązują konflikty aż 42% czasu swojej pracy

    Menedżerowie poświęcają aż 42% czasu pracy na rozwiązywanie konfliktów, czyli ok. 1-2 dni każdego tygodnia pracy, podaje organizacja Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej.

    „Co więcej, aż 20% swojego czasu pracy kadry kierownicze spędzają na czynnościach sądowych. Konflikty i spory zdarzają się wtedy, gdy jesteśmy zdenerwowani, pod presją terminów, oczekiwań klientów i przełożonych. Bywa, że kwestia sporna, utarczka lub czyjeś nieodpowiednie zachowanie przeradza się w konflikt, który destabilizuje pracę. Takie sytuacje zdarzają się codziennie w wielu polskich firmach. Jeśli nie są w porę zdiagnozowane, powodują znaczne straty społeczne i ekonomiczne" – wskazuje Katarzyna Rózicka z Pracodawców RP.

    Tym zagadnieniom poświęcona jest debata Pracodawców "Jak zapobiegać konfliktom w otoczeniu firmy?", która odbędzie się 4 lutego 2015. Agencja ISBnews jest partnerem medialnym wydarzenia.

    Metodami w zapobieganiu konfliktom lub pomoc w ich rozwiązywaniu są np. porady lub ekspertyzy prawne. Przedsiębiorcy mogą z nich skorzystać przypadku bardziej skomplikowanych spraw. Ekspertyzy prawne mogą być również formą analiz potencjalnych „punktów zapalnych" w firmie wraz z rekomendacjami, jak im zapobiec zanim przerodzą się w konflikt nie do opanowania.

    Inną metodą zapobiegania konfliktom lub ich rozwiązywania są mediacje. Prowadzone powinny być w oparciu o zasady Europejskiego Kodeksu Postępowania Mediatora oraz Kodeksu Etycznego Mediatorów Polskich. Mediacje mogą dotyczyć konfliktów indywidualnych lub zbiorowych m.in. w następujących sprawach: konflikty pomiędzy pracodawcą i pracownikiem; Konflikty w zespołach pracowniczych; konflikty zbiorowe; konflikty z administracją, w tym organami podatkowymi; konflikty między przedsiębiorcami; redukcje personelu. Mediacje mogą zostać przeprowadzone przed rozpoczęciem postępowania sądowego, w trakcie jego trwania lub po jego zakończeniu.

    Centrum Wsparcia Przedsiębiorców (CWP) to jednostka organizacyjna Pracodawców Rzeczpospolitej Polskiej zajmująca się prewencją konfliktów, diagnozowaniem i rozwiązywaniem konfliktów związanych z działalnością pracodawców. CWP powstało w ramach projektu pn. „Budowa Centrum Wsparcia Przedsiębiorców Pracodawców RP – dialog społeczny poprzez mediacje" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

  • 2015-01-27ISBnews jest patronem debaty Pracodawców RP "Jak zapobiegać konfliktom w otoczeniu firmy?"

    Konferencja Pracodawców RP nt. zapobiegania konfliktom w otoczeniu firmy 4 lutego

    "Jak zapobiegać konfliktom w otoczeniu firmy?" to temat debaty Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej, która odbędzie się 4 lutego 2015 o godz. 9:00 w Warszawie w Golden Floor Plaza, al. Jerozolimskie 123 A. Agencja ISBnews jest partnerem medialnym wydarzenia.

    Ideą seminarium jest podnoszenie świadomości nt. upowszechniania ADR (Alternative Dispute Resolution), czyli polubownych metod rozwiązywania konfliktów w relacjach pracy, korzyści płynących z prewencji sporów oraz sprawnego rozwiązywania już istniejących konfliktów.

    Wierzymy, że upowszechnienie metod polubownych w dialogu zakładowym i relacjach pracy nie tylko pozytywnie wpłynie na polski system sądowy, ale przyczyni się do trwałej i korzystnej dla Polski zmiany społecznej - podkreśla Katarzyna Rózicka z organizacji Pracodawcy RP.

    Intencją organizatorów jest również przedstawienie możliwości, jakie oferuje Centrum Wsparcia Przedsiębiorców Pracodawców RP, czyli jak skutecznie i bezpłatnie uzyskać porady prawne, ekspertyz oraz mediacje.

    Wspólnie zastanowimy się nad podstawowymi bolączkami, trapiącymi polskich pracodawców i pracowników oraz nad tym, co możemy zrobić, aby im przeciwdziałać. Zaprezentujemy case studies związane z zapobieganiem i rozwiązywaniem konfliktów, czego dopełnieniem będzie symulacja mediacji - dodała Rózicka.

    W roli ekspertów w panelu dyskusyjnym wystąpią praktycy z zakresu prawa pracy, mediatorzy, przedstawiciele pracodawców, związków zawodowych i instytucji publicznych.

    Uczestnicy dyskusji będą wymieniać się wiedzą, doświadczeniami oraz opiniami m.in. o tym:

    • Czy "idą" dobre czasy dla polubownych metod rozwiązywania konfliktów?
    • Czy wzrasta wśród przedsiębiorców świadomość potrzeby takiego miejsca, jakim jest CWP?
    • Jak idea usług oferowanych przez CWP wpisuje się w budowę systemu zapobiegania i rozwiązywania konfliktów?
    • Czy u każdego pracodawcy jest możliwe wdrożenie narzędzi mających na celu zapobieganie konfliktom?
    • Jakie potencjalne korzyści mogą odnieść pracodawcy i pracownicy w związku z prewencją konfliktów?

    Seminaria dedykowane są dla przedsiębiorców, pracowników (szczególnie dla reprezentantów działów HR), przedstawicieli związków zawodowych oraz dla osób zainteresowanych relacjami pracy. Udział w seminariach jest bezpłatny.

    Terminy kolejnych seminariów zostały zaplanowane w dogodnych lokalizacjach w następujących miastach:

    • Warszawa - 4 luty 2015 r.
    • Poznań - 5 marca 2015 r.
    • Wrocław - 31 marca 2015 r.
    • Gdańsk - 16 kwietnia 2015 r.

    Centrum Wsparcia Przedsiębiorców to jednostka organizacyjna Pracodawców Rzeczpospolitej Polskiej zajmująca się prewencją konfliktów, diagnozowaniem i rozwiązywaniem konfliktów związanych z działalnością pracodawców.

    CWP powstało w ramach projektu pn. "Budowa Centrum Wsparcia Przedsiębiorców Pracodawców RP - dialog społeczny poprzez mediacje" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

  • 2015-01-27Debata ISBnews pt. "Majątek byłych i obecnych państwowych spółek – co dalej?" - przeczytaj podsumowanie

    PKP: Strategia nieruchomościowa wydobywa ukrytą wartość kolejowej grupy

    Celem nowej strategii Polskich Kolei Państwowych S.A. jest jeszcze lepsze wykorzystanie potencjału należących do spółki nieruchomości, a tym samym zwiększanie zysków całej Grupy, poinformował członek zarządu PKP S.A. Jarosław Bator. Dzięki modernizacji linii kolejowych i taboru oraz dalszemu skracaniu czasów przejazdów spodziewa się on wzrostu liczby pasażerów kolei. Przełoży się to na zwiększenie atrakcyjności terenów przydworcowych.

    Intensyfikujemy współpracę z prywatnymi inwestorami. W Grupie PKP powstała spółka deweloperska dedykowana tego typu inwestycjom. Dotychczas we współpracy z deweloperami udało się zrealizować już dwa projekty, które cieszą oko pasażerów, klientów i mieszkańców miast. Są to inwestycje w Poznaniu i Katowicach. Powstały tam nowe dworce i galerie handlowe. Przeprowadziliśmy jeden, pełny cykl transakcyjny – sprzedaliśmy razem z naszymi partnerami centrum handlowe w Poznaniu. Możliwe, że z udziałów w Galerii Katowickiej 'wyjdziemy' w tym roku. Obecnie pracujemy nad 18 projektami deweloperskimi, a ich łączna wartość może sięgnąć nawet 13 mld zł. Tego typu inwestycje będziemy realizować zarówno w dużych, jak i mniejszych miastach – powiedział Bator konferencji agencji ISBnews pt. "Majątek byłych i obecnych państwowych spółek – co dalej? Sprzedaż – Nowe zagospodarowanie – Wspólne projekty z innymi podmiotami".

    Zaznaczył, że budzące ostatnio ogromne zainteresowanie Pendolino to w dużej mierze symbol znacznie głębszych zmian na kolei.

    W grudniu ubiegłego roku na tory wyjechało Pendolino, które jest swego rodzaju symbolem zachodzących w Grupie PKP zmian. Już teraz oferujemy atrakcyjne czasy przejazdu między największymi miastami. Dzięki remontom infrastruktury podróż będzie stawała się jeszcze krótsza. Modernizujemy tabor, co wpływa na poprawę jakości obsługi podróżnych. Pod koniec roku PKP Intercity będzie dysponowało 70% nowych lub zmodernizowanych składów. Już teraz obserwujemy wzrost liczby sprzedawanych biletów. Myślę, że coraz więcej pasażerów będzie wracało na kolej. Będzie to najbardziej atrakcyjny sposób przemieszczania się, który w sposób naturalny zwiększy 'footfall' w przydworcowych obiektach handlowych i zdecydowanie przełoży się na zwiększenie ich atrakcyjności – dodał członek zarządu PKP.

    Starszy dyrektor w dziale doradztwa CBRE Mikołaj Martynuska również postrzega Pendolino głównie jako symbol zmian na kolei.

    To zmiany, które idą w dobrą stronę, ale PKP musi wsłuchiwać się w rynek. Pasażerów trzeba traktować jak klientów i rozumieć czego potrzebują, a myślę, że wymagają dalszych ulepszeń na kolei – ocenił Martynuska.

    Partner Kancelarii Trusiewicz Siwko Rafał Trusiewicz docenia, że obecna ekipa w PKP nadała nowe ramy procedurom, które zostały wymyślone przez poprzedników. Efektywniejszy sposób zarządzania spowodował, że zostało otwartych więcej projektów.

    Oczywiście, kolej ma ważniejsze priorytety. Niemniej kolejowy krajobraz się zmienia i modernizacja grupy obejmuje infrastrukturę dworcową. Nie łudźmy się jednak, że przy każdym dworcu powstanie centrum handlowe, gdyż nie zawsze będzie w stanie się skomercjalizować. Choć sieci handlowe wchodzą 'w głąb Polski' to obecnie nie mają dużego pola, ponieważ wrażliwość czynszów, jakie mogą zapłacić powoduje, że wrażliwość potencjału tych projektów jest ogromna – wskazuje Trusiewicz.

    Specjaliści branży nieruchomościowej przypominają, że nie tylko kolej się modernizuje. Kolej ma ogromną konkurencję, jeśli chodzi o przewozy lotnicze, które będą coraz tańsze i popularniejsze, ale również, jeśli chodzi o drogi i komunikację dalekobieżną – autobusową z konkurencyjną ceną i czasem dojazdu. Chodzi więc o to, żeby pasażerowie dostali tak atrakcyjną ofertę, by zostawali na kolei. Pomysłem na dworce mogą być centra do załatwiania różnych spraw, a nie tylko zakupów. Należy pamiętać, że rynek jest nasycony i trzeba liczyć się wręcz ze schyłkiem dużych obiektów handlowych – podkreślił partner Kancelarii Trusiewicz Siwko.

    Tak, PKP musi sobie zdawać sprawę z konkurencji. W efekcie istotne jest wręcz wyprzedzanie tendencji rynkowych. Niemniej zmiany, które PKP realizuje idą we właściwym kierunku, dlatego, że nieodłącznie wszystkie centra komunikacyjne, takie jak dworce kolejowe, są związane z przepływem ludzi i tam handel zawsze bardzo dobrze się sprawdza – dodał dyrektor CBRE.

    Eksperci proponują również dalsze działania związane z portfelami nieruchomości posiadanych przez PKP oraz inne firmy z państwowym rodowodem.

    Na pewno praca, którą PKP, Poczta i inne spółki Skarbu Państwa powinny na swoich nieruchomościach wykonywać to przygotowywanie ich do zagospodarowania w warunkach rynkowych. Jest to praca, która nie wymaga długotrwałych procesów, a bardziej współpracy z doradcami, którzy potrafią pod tym względem aktywa przygotować. W PKP rzeczywiście widać, że taka praca jest wykonywana – uważa Martynuska.

    Mecenas Trusiewicz potwierdził, że spójność formalno-prawna nieruchomości państwowych spółek ma ogromne znaczenie.

    Przykładem deprecjacji wartości nieruchomości, która mogłaby być super, są okolice Warszawy Zachodniej. Nie udało się tam porozumieć z Polonusem w kwestii dworca PKS. Dochodziły roszczenia spadkobierców. W międzyczasie powstawały inwestycje w sąsiedztwie. Przed laty mógł tam powstać kompleks handlowo-biurowo-mieszkalny z potencjałem eksplozji zysków. A tak Skarb Państwa nadal jest posiadaczem nieruchomości, która utraciła ten potencjał – wskazał mecenas.

    Członek zarządu PKP wskazał, że kolej pracuje nad regulacją stanów prawnych swoich aktywów. "Na początku tego wieku tylko 20% nieruchomości PKP miało uregulowany stan prawny. A wiadomo, że bez tego nikt nie zainwestuje przysłowiowej złotówki. W tej chwili mamy 80% nieruchomości z uregulowanym stanem prawnym i to daje nam o wiele większe możliwości" – powiedział Bator.

    W jego ocenie, zarządzanie majątkiem należącym do Skarbu Państwa jest trudniejsze niż zarządzanie majątkiem prywatnym. Rośnie jednak efektywność decyzyjna.

    Zakres ryzyka, które podejmuje menadżer pracujący w spółce Skarbu Państwa, jest dużo szerszy, niż w przypadku firm prywatnych. Ale jeśli jego decyzje są racjonalne, poparte wiedzą rynkową, to łatwiej się je podejmuje i przekonuje do nich innych. Pracując w PKP potrafię teraz szybciej uzyskać decyzję, niż niektóre polskie przedstawicielstwa dużych międzynarodowych firm – dodał Jarosław Bator.

    Według jego słów, w kwestii nieruchomości PKP dąży obecnie do stworzenia profesjonalnego centrum działalności typowo deweloperskiej.

    XCity Investments – spółka deweloperska powołana w Grupie PKP – ma stworzyć nową jakość na rynku. W Polsce brakuje inwestorów, polskich funduszy działających w branży nieruchomościowej. Aktywa są kupowane przez zagranicznych inwestorów. Kolejowa spółka deweloperska to szansa na zbudowanie takiego podmiotu z polskim rodowodem. – zaznaczył Bator.

    Mecenas Trusiewicz uważa, że wehikuł deweloperski PKP to dobry pomysł, ale pod warunkiem, że menedżerowie będą wynagradzani na zasadach rynkowych i oceniani za efekty pracy na zasadach rynkowych.

    Takie spółki zawsze będą 'cieszyły się' zainteresowaniem polityków. Polskie Inwestycje Rozwojowe (PIR), Orlen, Polski Cukier mają jednak dobrych menadżerów, więc to da się w Polsce zrobić. Idea, aby wyjąć określone kompetencje i stworzyć wehikuł do działalności deweloperskiej i komercjalizacji aktywów jest dobry – stwierdził Trusiewicz.

    Dyrektor CBRE przypomniał, że PKP jest jednym z największych w Polsce właścicieli nieruchomości i nim pozostanie.

    Posiadając tak duży portfel nieruchomości PKP powinno mieć kompetencje deweloperskie. Chodzi o to, aby zarządzanie nie polegało tylko na wyprzedawaniu. Spółka holdingowa może odpowiednio tym majątkiem zarządzać. Jeśli sprzedawać, to w odpowiednich cyklach koniunkturalnych, maksymalizując wartość i zyski. To jest pomysł, który może się bardzo dobrze sprawdzić – podsumował Martynuska.

  • 2015-01-12Wystartował konkurs Future Masters, któremu patronuje ISBnews

    Wystartował konkurs Futures Masters

    W poniedziałek 12 stycznia ruszyły zgłoszenia do konkursu Futures Masters, który organizowany jest przez Giełdę Papierów Wartościowych (GPW), Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych (KDPW) i  KDPW_CCP przy współpracy z domami maklerskimi. Konkurs adresowany jest do sympatyków rynku terminowego oraz do osób, które w praktyczny i ciekawy sposób chcą poznać możliwości, jakie daje inwestowanie w kontrakty terminowe notowane na GPW. Udział w nim jest otwarty i bezpłatny. ISBnews jest partnerem medialnym konkursu.

    Futures Masters polegać będzie na inwestowaniu wirtualnego kapitału na platformie konkursowej, ale w oparciu o rzeczywiste notowania. Również wygrana będzie jak najbardziej prawdziwa – do zdobycia jest łącznie 70 tys. zł. Partnerami konkursu zostało 11 domów i biur maklerskich, które wyselekcjonowały swoich najlepszych analityków – tzw. analityczny Dream Team – by jako Mentorzy wspierali uczestników konkursu.

    „Konkurs Futures Masters ma za zadanie pokazać, że rynek instrumentów pochodnych GPW ma dla inwestorów indywidualnych ciekawą ofertę. Zależy nam na tym, aby pomóc w aktywizacji obecnych i dotrzeć do nowych inwestorów, a przy tym zwiększyć rozpoznawalność kontraktów terminowych notowanych na Giełdzie. Cieszę się, że po raz pierwszy w historii udało się zaprosić do współpracy przy realizacji projektu aż tak liczne grono 11 domów i biur maklerskich, które zgodziły się 'wypożyczyć' uczestnikom swoich najlepszych pracowników. Jest to pierwszy z projektów mających na celu aktywizację inwestorów indywidualnych na polskim rynku, który to cel zapisaliśmy w zaktualizowanej strategii GPW" – powiedział wiceprezes GPW Grzegorz Zawada.

    „Warto pokazać inwestorom, że giełda to nie tylko akcje, ale cała paleta interesujących instrumentów, dających szerokie możliwości na lokowanie i pomnażanie kapitału. A spółki z Grupy KDPW zapewniają, że inwestowanie na tym rynku jest bezpieczne. Wspólnie z Giełdą będziemy realizować przedsięwzięcia, które będą zachęcać do aktywizacji inwestorów, także tych potencjalnych. Dzięki konkursowi i zaangażowaniu najlepszych analityków naszych partnerów ci, którzy po raz pierwszy zainteresują się rynkiem terminowym, będą mieli okazję nauczyć się, jak poruszać się w świecie instrumentów pochodnych. A przy okazji wygrać prawdziwe pieniądze" - powiedziała Iwona Sroka, Prezes KDPW i KDPW_CCP.

    Konkurs Futures Masters ma nietypową formułę. Każdy uczestnik podczas rejestracji musi wybrać Mentora, czyli osobę mającą doświadczenie rynkowe, która przez czas trwania konkursu będzie wspomagała swoich podopiecznych poradami, analizami i komentarzami.

    Do współpracy przy konkursie włączyło się 11 analityków: Paweł Danielewicz - Dom Maklerski BZ WBK; Tomasz Gessner - Dom Maklerski BDM; Rafał Komar - Biuro Maklerskie Alior Bank; Piotr Kuczyński - Dom Inwestycyjny Xelion; Paweł Małmyga - Dom Maklerski PKO Banku Polskiego; Piotr Neidek - Dom Maklerski mBanku; Krzysztof Ojczyk - Dom Maklerski Noble Securities; Tomasz Regulski - Dom Maklerski Raiffeisen Bank Polska; Maciej Szmigel - Dom Maklerski ING Securities; Robert Utko - Dom Maklerski Banku Handlowego; Grzegorz Zalewski - Dom Maklerski BOŚ.

    W pierwszym etapie konkursu – od 12 do 23 stycznia 2015 r. – trwać będzie „rozgrzewka" przed właściwą rywalizacją. Wszyscy uczestnicy będą mogli dokonywać testowych inwestycji na demonstracyjnym rachunku konkursowym. Prawdziwy wyścig zacznie się 26 stycznia br. wraz z rozpoczęciem sesji giełdowej. Konkurs podzielony jest na pięć edycji, z których każda rozpoczyna się w poniedziałek i kończy w piątek. Oznacza to, że do konkursu można dołączyć przez cały czas jego trwania.

    Na starcie wartość rachunków wszystkich uczestników będzie wynosić wirtualne 50 000 zł. Od tego momentu przez pięć kolejnych tygodni - do 27 lutego 2015 r. – zawodnicy będą rywalizować mając do dyspozycji kontrakty terminowe: FW20H1520, FW40H15 oraz FUSDH15.

    Ci, którzy dzięki swoim decyzjom inwestycyjnym wypracują w danej edycji najwyższe stopy zwrotu, zdobędą nagrody: 4 000 zł za pierwsze miejsce, 3 000 zł za drugie, 2 000 zł za trzecie, 1 000 zł za czwarte i po 500 zł za miejsca od piątego do dziesiątego.

    Nowatorskim rozwiązaniem zastosowanym w konkursie Futures Masters jest ranking odznaczeń przyznawanych uczestnikom za określone działania:

    • Speedmaster - za wykonanie co najmniej 20 transakcji w ciągu jednego dnia trwania konkursu, zarówno otwierających, jak i zamykających pozycje na dostępnych w konkursie instrumentach finansowych,
    • Daytrader (cięcie dnia) - za osiągnięcie w danym dniu najwyższej dziennej stopy zwrotu spośród wszystkich uczestników danej edycji konkursu,
    • Misiek - za zmniejszenie wartości portfela o 30% w ciągu jednego dnia w czasie trwania danej edycji konkursu,
    • Omnibus - za posiadanie na zamknięciu sesji giełdowej podczas trwania danej edycji konkursu otwartych pozycji na wszystkich dostępnych w konkursie instrumentach finansowych.
    • Odznaczenia będą odpowiednio punktowane, a punkty będą się sumować przez czas trwania wszystkich pięciu edycji konkursu. Trzech graczy, którzy zbiorą największą liczbę punktów zostanie nagrodzonych iPadami.

      W trakcie konkursu odbywać się będą również szkolenia, spotkania z Mentorami i webinaria.

  • 2014-12-16Konkurs Sądu Arbitrażowego przy KIG - wyniki

    Studenci z Węgier najlepsi w Drugim Międzynarodowym Konkursie Arbitrażowym

    W Drugim Międzynarodowym Konkursie Arbitrażowym dotyczącym projektu Wspólnej Ramy Odniesienia (DCFR) oraz problemów proceduralnych postępowania arbitrażowego wygrał zespół z Uniwersytetu Loranda Eötvösa z Budapesztu. Organizatorem konkursu był Sąd Arbitrażowy przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie i Instytut Europejskich Studiów Prawniczych w Osnabrück.

    W finale Drugiego Międzynarodowego Konkursu Arbitrażowego w Warszawie w dniach 10-12 grudnia br. zmierzyło się 8 zespołów z 5 państw: Niemiec, Holandii, Kosowa, Polski i Węgier. Po pierwszym dniu konkursu do ścisłego finału awansowały trzy najlepsze zespoły z uczelni: Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika z Torunia, Uniwersytet Loranda Eötvösa z Budapesztu i Uniwersytet z Bayreuth (Niemcy).

    Rundy finałowe Konkursu w dniu 12 grudnia 2014 roku ostatecznie wygrał zespół z Uniwersytetu Loranda Eötvösa z Budapesztu reprezentowany przez Zoltána Bánki. Na drugim miejscu uplasowali się studenci z Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika, a trzecią pozycję zajął zespół z Uniwersytetu z Bayreuth. Finałowa runda była otwarta dla widzów. Była to znakomita okazja dla wszystkich adeptów prawa a także zainteresowanych osób, którzy mogli zobaczyć jak przebiegają tego typu rozprawy, które są zwykle toczone za zamkniętymi drzwiami.

    Jest to druga edycja naszego konkursu i cieszę, że utrzymuje on tak wysoki poziom. W naszych działaniach staramy się wspierać młodych prawników oferując im różne możliwości prezentacji własnych osiągnięć jak i uczestniczenia w specjalistycznych konferencjach – mówi Marek Furtek, prezes Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej.

    Konkursy tego typu cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem ze strony młodych adeptów prawa na całym świecie. Do rundy finałowej naszego konkursu zakwalifikowało się 8 drużyn, które wykazały się bardzo dobrym przygotowaniem merytorycznym i oratorskim. Jury po raz kolejny zmierzyło się z trudnym wyborem. Tym razem główna wygrana przypadła zespołowi Uniwersytetu Loranda Eötvösa z Budapesztu – podsumowuje prof. dr dr h.c. Fryderyk Zoll z Uniwersytetu z Osnabrück i Uniwersytetu Jagiellońskiego, współorganizator i przewodniczący jury Drugiego Międzynarodowego Konkursu Arbitrażowego w Polsce.

    Jury tradycyjnie nagrodziło również najlepszych mówców, którymi zostali: Kamila Lipecka z Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika z Torunia, Zoltán Bánki z Uniwersytetu Loranda Eötvösa z Budapesztu oraz Olav de Wit z Uniwersytetu w Maastricht.

    W jury konkursu zasiadali prawnicy z wieloletnim doświadczeniem przy rozstrzyganiu sporów w sądach arbitrażowych. Są to m.in.: prof. dr dr h.c. Fryderyk Zoll (Uniwersytet w Osnabrück /Uniwersytet Jagielloński), Prof. Christoph Busch (Uniwersytet w Osnabrück), Prof. Wojciech Kocot (Uniwersytet Warszawski).

    Drugi Międzynarodowy Konkurs Arbitrażowy w Warszawie składał się z dwóch etapów. W pierwszym etapie, zadaniem drużyn było przygotowanie dwóch pism procesowych – pozwu oraz odpowiedzi na pozew. Do etapu ustnego zaproszonych zostało ostatecznie osiem drużyn, których pisma procesowe zdobyły najwyższe oceny. Drużyny te brały udział w symulowanych rozprawach w dniach 10-12 grudnia w Warszawie w siedzibie Sądu Arbitrażowego przy KiG, podczas których, występując w roli pełnomocnika powoda lub pozwanego przedstawiali swoją argumentację przed Zespołem Orzekającym.

    Celem Konkursu jest popularyzowanie i rozpowszechnianie wiedzy w zakresie projektu Wspólnej Ramy Odniesienia przygotowanego przez tzw. Study Group on European Civil Code oraz Grupę Badawczą ds. Prawa Prywatnego WE (Acquis Group), a także promowanie rozwiązywania międzynarodowych sporów handlowych w oparciu o ten projekt na drodze postępowania arbitrażowego.

  • 2014-11-24ISBnews patronem medialnym konkursu Sądu Arbitrażowego przy KIG

    Konkurs arbitrażowy dla studentów prawa

    Finał Drugiego Międzynarodowego Konkursu Arbitrażowego w Warszawie dotyczącego projektu Wspólnej Ramy Odniesienia (DCFR) oraz problemów proceduralnych postępowania arbitrażowego odbędzie się 12 grudnia 2014 r w Warszawie. W finale zmierzy się 8 zespołów z 5 państw: Niemiec, Holandii, Kosowa, Polski i Węgier. Organizatorem konkursu jest Sąd Arbitrażowy przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie i Instytut Europejskich Studiów Prawniczych w Osnabrück.

    Sąd Arbitrażowy przy Krajowej Izbie Gospodarczej wraz z Instytutem Europejskich Studiów Prawniczych w Osnabrück zaprosił studentów i ich profesorów zainteresowanych rozpoznawaniem sporów arbitrażowych w oparciu o DFCR, do wzięcia udziału w Międzynarodowym Konkursie Arbitrażowym w Warszawie.

    Konkurs składa się z dwóch etapów. Pierwszym był etap pisemny, w ramach, którego zadaniem drużyny było przygotowanie dwóch pism procesowych – pozwu oraz odpowiedzi na pozew. Do etapu ustnego zakwalifikowało się 8 drużyn, których pisma procesowe zdobyły najwyższe oceny. Drużyny te wezmą udział w symulowanych rozprawach, podczas których, występując w roli pełnomocnika powoda lub pozwanego przedstawią swoją argumentację przed Zespołem Orzekającym.

    W jury konkursu zasiadają prawnicy z wieloletnim doświadczeniem przy rozstrzyganiu sporów w sądach arbitrażowych. Są to m.in.: prof. dr dr h.c. Fryderyk Zoll (Uniwersytet w Osnabrück /Uniwersytet Jagielloński), Prof. Christoph Busch (Uniwersytet w Osnabrück), Prof. Wojciech Kocot (Uniwersytet Warszawski).

    Finałowa ósemka zaprezentuje swoje stanowiska procesowe przed Zespołem Orzekającym w dniach 10-12 grudnia 2014 r. w sali Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie przy ulicy Trębackiej 4. Finał, który odbędzie się w dniu 12 grudnia br. o godzinie 11:30 będzie otwarty dla publiczności. Wszyscy zainteresowani mogą również wziąć udział w dyskusji panelowej, która jest zaplanowana w tym samym dniu o godzinie 14:00.

    Celem Konkursu jest popularyzowanie i rozpowszechnianie wiedzy w zakresie projektu Wspólnej Ramy Odniesienia przygotowanego przez tzw. Study Group on European Civil Code oraz Grupę Badawczą ds. Prawa Prywatnego WE (Acquis Group), a także promowanie rozwiązywania międzynarodowych sporów handlowych w oparciu o ten projekt na drodze postępowania arbitrażowego.

    Konkurs ma przyczynić się do promowania wiedzy na temat procesu unifikacji Europejskiego Prawa Prywatnego, a także uwydatnić ogromne znaczenie DCFR jako kompletnego zbioru reguł, które w istotny sposób ułatwią rozstrzyganie sporów, zwłaszcza w arbitrażu międzynarodowym. Konkurs będzie również okazją do przeprowadzenia publicznej dyskusji na temat opracowanego tekstu prawnego DCFR - Zasad, Definicji i Prawa Modelowego Europejskiego Prawa Prywatnego oraz możliwości ich stosowania w praktyce w postępowaniu arbitrażowym.

    Dla młodych uczestników będzie to również okazja do wystąpienia w roli pełnomocnika przed Zespołem Orzekającym, zdobycia doświadczeń praktycznych i doskonalenia już nabytych umiejętności.

    Więcej o konkursie na stronie: http://www.sakig.pl/pl/strona-glowna

  • 2014-11-24ISBnews jest partnerem medialnym projektu MAPIT - wnioski z debaty

    Migam: W Polsce pokutuje mit, że za małe pieniądze można zrobić globalny startup

    W Polsce nie ma naprawdę dużych pieniędzy dla firm rozpoczynających działalność, albo trzeba oddać kontrolę w zamian za finansowanie. Ponadto pokutuje mit, że małymi pieniędzmi można zrobić globalny start-up, ocenił prezes Migam Przemysław Kuśmierek podczas debaty "Dlaczego warto wspierać młode ambitne przedsiębiorstwa wysokich technologii?" zorganizowanej przez organizację Pracodawcy RP w ramach projektu MAPIT skierowanego do Młodych Ambitnych Przedsiębiorstw - mikroprzedsiębiorstw, start-upów działających w obszarze wysokich technologii.

    W Polsce można zrobić pierwszą rundę finansowania na pierwszy milion. Jednak na kolejne rundy albo nie ma takich pieniędzy, albo trzeba oddać firmę w zamian za finansowanie. Jest jakiś mit, że da się zrobić małymi pieniędzmi globalny start-up. Tymczasem bez dużych kwot nie da się stworzyć takiego przedsięwzięcia - powiedział Kuśmierek.

    Migam jest tworzony z myślą o osobach niesłyszących. Firma oferuje m.in. usługę zdalnego tłumacza, w ramach której istnieje możliwość translacji na żywo rozmowy z osobą głuchą lub słabosłyszącą. Firma pracuje także nad stworzeniem aplikacji KinecTranslator, która ma pełnić funkcję automatycznego tłumacza języka migowego. Obecnie poszukuje inwestora, który pozwoli jej dokończyć prace nad tym projektem.

    Dla startujących z biznesem Kuśmierek wskazał takie źródła finansowania, jak: zaczynając od rodziny i przyjaciół, przez akceleratory biznesu, crowdfunding udziałowy, dofinansowanie z UE, po nawet UK Trade Investment.

    Dla młodych firm z celami rozwojowymi przewidziany jest ponadto projekt MAPIT. Projekt kierowany jest do firm z branż produkcji substancji farmaceutycznych oraz leków, produkcji komputerów, elektroniki i optyki, produkcji statków powietrznych, statków kosmicznych, prowadzących działalność związaną z produkcją filmów, nagrań wideo, programów telewizyjnych, nagrań dźwiękowych i muzycznych, telekomunikacji, informatyki, informacji i prowadzących działalność badawczą.

    Dzięki MAPIT stu właścicieli, managerów, osób mających realny wpływ na wprowadzanie zmian, z 50 polskich mikroprzedsiębiorstw, działających w branży hi-tech, którzy dotychczas prowadzili swój biznes intuicyjnie, dzięki udziałowi w programie będą mogli we współpracy z ekspertami poznać metody i narzędzia pozwalające efektywniej rozwinąć i zarządzać firmą oraz jej wzrostem. Wypracowany w wyniku programu standard wsparcia dla mikroprzedsiębiorstw wchodzących w fazę wzrostu opublikowany zostanie oraz rozpowszechniony w instytucjach wsparcia biznesu oraz ośrodkach naukowych.

    Do bezpłatnego udziału w programie firmy mogą zgłaszać się poprzez stronę mapit.pl. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Agencja ISBnews jest partnerem medialnym projektu.

  • 2014-11-06Debata Pracodawców RP pt. "Dlaczego warto wspierać młode ambitne przedsiębiorstwa wysokich technologii" - start-upy w oczach Game Technologies

    DICE+: Polskie firmy consumer electronics mogą być znaczącym graczem na świecie

    Polacy tworzący start-upy bez kompleksów wchodzą w świat nowych technologii i istnieje duże prawdopodobieństwo, że polskie firmy z sektora consumer electronics mogą stać się znaczącym graczem na tym rynku, ocenił założyciel firmy Game Technologies, producenta kostki DICE+, Patryk Strzelewicz podczas debaty "Dlaczego warto wspierać młode ambitne przedsiębiorstwa wysokich technologii?", zorganizowanej przez organizację Pracodawcy RP w ramach projektu MAPIT skierowanego do Młodych Ambitnych Przedsiębiorstw - mikroprzedsiębiorstw, start-upów działających w obszarze wysokich technologii.

    "Stawiam tezę, że Polacy tworzący start-upy pozbyli się już wszelkich kompleksów, jeśli chodzi o wchodzenie w świat nowych technologii. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że polskie firmy z sektora consumer electronics będą wkrótce znaczącym graczem na tym rynku" - powiedział Strzelewicz.

    Wraz z Michałem Bonikowskim, współwłaścicielem studia wzornictwa przemysłowego Mindsailors, stworzyli elektroniczną kostkę DICE+, przeznaczoną do gry na tablecie. Gadżet zdobył zainteresowanie ze strony firmy Apple, która zdecydowała się na dystrybucję kostki w swoich sklepach na całym świecie.

    "Przygotowywaliśmy design dla wielu firm ze świata, ale w ostatnich dwóch latach naprawdę najciekawsze nowe projekty z jakimi mamy do czynienia pochodzą z Polski" - stwierdził Bonikowski.

    W ocenie Strzelewicza, najtrudniejsze dla młodych firm jest rozpoczęcie działalności. Jak wskazał prace z DICE+ trwały ok. 4 lata, ale teraz ma poczucie że przełamali barierę psychologiczną, że zaawansowane urządzenia elektroniczne można produkować w Polsce. Dla firm m.in. z takimi celami przygotowano projekt MAPIT.

    Projekt kierowany jest do firm z branż produkcji substancji farmaceutycznych oraz leków, produkcji komputerów, elektroniki i optyki, produkcji statków powietrznych, statków kosmicznych, prowadzących działalność związaną z produkcją filmów, nagrań wideo, programów telewizyjnych, nagrań dźwiękowych i muzycznych, telekomunikacji, informatyki, informacji i prowadzących działalność badawczą.

    Dzięki MAPIT stu właścicieli, managerów, osób mających realny wpływ na wprowadzana zmianę, z 50 polskich mikroprzedsiębiorstw, działających w branży hi-tech, którzy dotychczas prowadzili swój biznes intuicyjnie, dzięki udziałowi w programie będą mogli we współpracy z ekspertami poznać metody i narzędzia pozwalające efektywniej rozwinąć i zarządzać firmą oraz jej wzrostem. Wypracowany w wyniku programu standard wsparcia dla mikroprzedsiębiorstw wchodzących w fazę wzrostu opublikowany zostanie oraz rozpowszechniony w instytucjach wsparcia biznesu oraz ośrodkach naukowych.

    Do bezpłatnego udziału w programie firmy mogą zgłaszać się poprzez stronę mapit.pl. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Agencja ISBnews jest partnerem medialnym projektu.